s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


19.06 - gr 2

Informatyka, klasa 7 -19.06.2020

Temat:Ćwiczenia sprawdzające wiadomości i umiejętności z działu Rozwiązywanie problemów. W świecie programowania.

 

 

Dopasuj właściwe określania:

 

Określenie pojęcia

 

 

wizualny język programowania, w którym skrypty układane są za pomocą bloczków z instrukcjami

 

zazwyczaj wymaga refleksu, przebiega według ustalonych zasad

 

 

przetwarzanie informacji i zapisywanie ich za pomocą kodu, czyli umownych znaków

 

program komputerowy przeznaczony do tłumaczenia z jednego języka na drugi

 

 

oznaczenie TM umieszczone przy znaku słownym lub graficznym, informujące, że dane logo czy nazwa są objęte ochroną prawną i wolno ich używać z zachowaniem określonych

warunków

 

nauka zajmująca się projektowaniem robotów oraz ich zastosowaniem

 

 

urządzenie mechaniczne, które automatycznie wykonuje zaprogramowane przez

człowieka czynności

 

 

umożliwia bezprzewodową komunikację pomiędzy różnymi urządzeniami cyfrowymi, np. laptopem, smartfonem, tabletem, telewizorem, klawiaturą czy myszą

 

 

programowalny robot, którym można sterować za pomocą aplikacji Blockly

 

 

uporządkowanie elementów zbioru według określonego warunku (cechy), np. ustawienia w odpowiedniej kolejności

 

wyświetlenie tylko tych danych, które spełniają określony warunek

 

 

samoczynne wykonywanie ciągu czynności po zastosowaniu odpowiednich narzędzi lub  urządzeń

 

 

 

Uzupełnij: 

 

……………………….      może odbywać się na papierze i z wykorzystaniem komputera.

 

………………………. zawierają instrukcje do wykonania.  to wizualny język

 

programowania.   Kształci on logiczne  ……………….     i uczy    przewidywania .

                      ( Scratch , kodowanie ,myślenie  skrypty)

 

 

 

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.